E-ticaret




E-ticaret Sitesi Yönetimi Paketi

  • Seo Uyumlu Ürün Giriş Desteği
  • Ürün Güncellemeleri
  • Banner,Slider ve Ürün Görsel Tasarım Desteği
  • Temel Seviye Seo Desteği
  • Kargo Ayarları Güncellemeleri
  • Entegratör Destekleri
  • Meta Description Desteği
  • Meta Tittle Desteği
  • Kategori Ağacı Güncelleme
  • Kampanya Oluşturma
  • Aylık Toplantı
  • Markaya Özel Müşteri Temsilcisi
  • Anahtar Teslim E-Ticaret Sitesi Kurulum Paketi

  • E-ticaret Altyapısı Seçme
  • Ana Sayfa Tasarımı
  • Ürün Sayfası Tasarımı
  • Kategori Sayfası Tasarımı
  • Hakkımızda Sayfası
  • Sözleşmeler Sayfası
  • İletişim Sayfası
  • İade & Değişim Sayfası
  • Sıkça Sorulan Sorular Sayfası
  • 8 Banner Tasarımı
  • 3 Slider Tasarımı
  • Sanalpos Entegrasyonları
  • Kurumsal Web Tasarım Paketi

  • Mobil Uyumlu (Responsive) Tasarım
  • Yönetim Paneli
  • Resim / yazı / menü ekleme ve düzenleme
  • Sayfa Ekleme
  • WhatsApp Canlı Destek Modülü
  • SSL Sertifikası
  • Footer Tasarımı
  • Header Tasarımı
  • Instagram Feed
  • Kurumsal E-Posta
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
  • Teknik Destek
  • Sıkça Sorulan Sorular

    E-Ticaret Nedir?

    e-Ticaret tanımı, internet ticaretinin yanı sıra teknolojik altyapı ile yapılan alışverişleri de kapsamaktadır. Türkiye Elektronik Ticaret Kurulu elektronik ticareti, hizmet ve malların; reklam, üretim, sigorta, satış, ödeme ve dağıtım işlemlerinin bilgisayar ağları aracılığıyla yapılması şeklinde tanımlamaktadır.

    e-Ticaret

    Fatura süreçleri artık e-Ticaret firmaları için bir zorunluluk haline gelmiştir. Online satışların ardından faturaların yazdırılması ve gönderilmesi diğer işletmelere göre daha sistematik bir şekilde işlemesi önem arz etmektedir. Alınan siparişe göre müşteri bilgilerinin girilmesi, fatura şablonu oluşturulması ve ihtiyaç duyulan diğer bilgilerin faturaya yazdırılması gerekir. Tüm bu işlemlerin ardından hazırlanan faturanın pakete eklenerek kargoya verilmesi; doğru adrese ulaştırılması ve bazı istisnalarda faturanın farklı bir adrese gönderilmesi gerekebilir. Faturanın doğru adrese ulaşmaması da gerçekleşebilir. Böyle durumlarda tüm süreç başa döner ve faturanın tekrar hazırlanıp kargo ile gönderilmesi gerekir. Tüm bu işlemler; operasyonel sorunlara, zaman ve maliyet kaybına yol açmaktadır.

    e-Ticaretin Günümüzdeki Önemi

    Ticari alanlarda yaşanan dijitalleşme serüveni, tahmin edildiğinden daha hızlı bir gelişim göstermektedir. Mal ve hizmet üretiminden, ödeme kanallarına kadar uzanan dijital dünya hayatımızın her alanında bize eşlik etmektedir. Günümüzde dijital teknolojileri kullanmadan ticaret yapmak ise neredeyse imkansız hale gelmiştir. Dijital dünya ile yaygınlaşan ve internetin en büyük getirilerinden olan, geniş kitleler tarafından benimsenen e-Ticaret kavramı ise ticaretin ve hayatımızın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. Günümüzde birçok pazarlama çalışması e-Ticaret üzerinden sağlanmaktadır. Tekstilden, kozmetiğe, gıdaya ve hatta teknolojiye kadar neredeyse tüm ihtiyaçlarımız dijital pazarlardan karşılanmaktadır. Dijital pazarlamaya dahil olan hizmet sektörü de e-Ticaretten payını almakta ve kuruluşlarını daha geniş kitlelere tanıtabilmektedir. e-Ticaret sadece üretici ve tüketici arasında bir köprü görevi görmekle kalmaz. Aynı zamanda tüketicileri de birbiri arasında alışverişe dahil ederek devasa sanal pazarlar oluşturmaktadır.

    e-Ticaret Nasıl Yapılır?

    Başarılı bir e-Ticaret işletmesi kurmak için bir yol haritası belirlemeniz oldukça önemlidir. Hazırladığınız plan sizi adım adım başarıya taşıyacaktır. Sizler için hazırladığımız e-Ticaret sitesi kurma rehberine aşağıdaki maddelerden ulaşabilirsiniz. İş Fikrinizi Bulun Her ticari iş modelinde olduğu gibi e-Ticaret yaparken de uygulamanız gereken ilk adım, iş fikri bulmaktır. Bulacağınız iş fikrinin rakiplerinden ayrıştıran bir özelliği olması son derece önemlidir. İş Modelinize Karar Verin İş fikrinizi belirledikten sonra, hangi pazara ve kitleye hitap edeceğinizi belirlemelisiniz. İşletmelere özel ürün/hizmet satmak isteyen markaların, B2B model kullanması gerekirken direkt olarak kullanıcılara hitap etmek isteyen markalar, B2C iş modelini uygulamalıdır. Hedef Kitlenizi Tanıyın Seçmiş olduğunuz iş modelinin ardından, hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Belirlediğiniz hedef kitlesinin demografik yapısına göre pazarlama faaliyetleri yürütmeniz oldukça kritiktir. Marka Adı ve Logo Çalışmalarını Planlayın Marka ismi ve logo işletmenin görünen yüzüdür. Bu sebeple sektöre uygun, akılda kalıcı ve dikkat çeken bir isim + logo işletmenizi birkaç adım ileriye taşıyacaktır. Domain Alın Güvenilir bir firmadan domain kaydı yapın ve hosting satın almanız son derece önemlidir. Domaininiz e-Ticaret sitenizin ev sahibidir. Siteniz için bir sunucu alanı kiralar. İşlevsel bir siteye sahip olmak için domain almanız gerekir. Şirketinizi Kurun Markanızın birçok prosedürü tamamlandıktan sonra, işletmenizi resmiyete dökmeniz gerekmektedir. e-Ticaret yapabilmeniz için bir şirkete sahip olmanız bir hayli önem arz eder. Şirket kurmadan satış yapmak mümkün olsa da yeterli resmiyeti sağlamayacaktır. Şirket kurarken adımlarınızı daha güvenilir atabilmeniz için profesyonel bir muhasebe desteği almanız gerekebilir. Özellikle resmi süreçlerin dahi dijitalleştiği günümüzde, fatura işlemlerinin de elektronik ortamda gerçekleşmesi işletmelerin süreçlerini pratik hale getirmektedir. Bunun için e-Fatura entegrasyonu sağlamanız gerekmektedir. Başlangıçta kurabileceğiniz üç şirket türü bulunur: • Şahıs şirketi • Anonim şirket • Limited şirket İlk etapta kuracağınız şirketin şahıs şirketi olması iş akışınızı hızlandırabilir. e-Ticaret Altyapısı Seçin Profesyonel bir e-Ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız altyapı seçimine dikkat etmeniz son derece önemlidir. e-Ticaret altyapıları, online mağazanızı profesyonel kılan araçlarla donatarak müşterilerinize iyi bir alışveriş deneyimi sunmanızı sağlayan altyapılardır. Doğru bir e-Ticaret altyapısı ihtiyacınız olan birçok hizmeti sunabilir satışlarınızı artırabilir ve daha fazla organik trafik çekmenizi sağlayabilir.

    e-Ticaret Türleri Nelerdir?

    e-Ticaret şirketleri; ürünlerine, hizmetlerine ve organizasyonuna bağlı olarak, birkaç farklı işletme modeli ile çalışmayı tercih edebilir. Popüler iş modellerinden birkaçı aşağıdaki gibi listelenebilir: B2B İş Modeli B2B iş modeli, iki veya daha fazla işletmenin arasındaki ticaretin yürütülmesini sağlar. Bu tür ticaretin kanalları genellikle geleneksel toptancıları, perakendecilerle ve üreticileri içerir. B2C İş Modeli İşletmeden Tüketiciye iş modeli (B2C), e-Ticaretin dijital yollarla nihai tüketiciye mal ve/veya hizmet satışı ile ilgilenir. İş dünyası için son derece önemli olan bu model, tüketicinin sipariş vermeden önce teklif ettiği alımları detaylı incelenmesine olanak sağlar. Bu tür siparişlerin verilmesinden sonra, siparişi alan işletme bunu uygun bir zaman diliminde tüketiciye teslim eder.