SEO




Premium Silver (%74.3)

  • 4 Anahtar Kelime
  • 15 Özgün Makale (200 Kelime)
  • 15 Google News Tanıtım Yazısı
  • 10 Facebook Backlink
  • 10 Pinterest Backlink
  • 10 Tumblr Backlink
  • 10 Diigo Backlink
  • 10 Scoop İt Backlink
  • 10 Linkedin Backlink
  • 10 Pearltrees Backlink
  • 10 Medium Backlink
  • 5 Quora Backlink
  • 5 Instapaper Backlink
  • 7 Pdf Backlink
  • İç SEO Analiz Raporu (Semrush + SE Ranking)
  • Premium Gold (87.2%)

  • 6 Anahtar Kelime
  • 20 Özgün Makale (200 Kelime)
  • 20 Google News Tanıtım Yazısı
  • 20 A+ Kalite Profil Backlink
  • 20 Adet Web 2.0 Backlink
  • 10 Pdf Backlink
  • 10 Adet Edu Backlink
  • 10 Adet Gov Backlink
  • 10 Facebook Backlink
  • 10 Pinterest Backlink
  • 10 Linkedin Backlink
  • 10 Tumblr Backlink
  • 10 Diigo Backlink
  • 10 Scoop İt Backlink
  • 10 Pearltrees Backlink
  • 10 Medium Backlink
  • 10 Quora Backlink
  • 5 Instapaper Backlink
  • Backlink Raporu (Semrush)
  • Zararlı Backlink Temizliği (Disavow)
  • İç SEO Analiz Raporu (Semrush + SE Ranking)
  • Premium Diamond (100%)

  • 9 Anahtar Kelime
  • 30 Özgün Makale (300 Kelime)
  • 30 Google News Tanıtım Yazısı
  • 30 A+ Kalite Profil Backlink
  • 30 Adet Web 2.0 Backlink
  • 15 Pdf Backlink
  • 10 Adet Edu Backlink
  • 10 Adet Gov Backlink
  • 10 Facebook Backlink
  • 15 Pinterest Backlink
  • 15 Linkedin Backlink
  • 15 Tumblr Backlink
  • 15 Diigo Backlink
  • 10 Scoop İt Backlink
  • 10 Pearltrees Backlink
  • 15 Medium Backlink
  • 10 Dribbble Backlink
  • 10 Instapaper Backlink
  • Backlink Raporu (Semrush)
  • Zararlı Backlink Temizliği (Disavow)
  • İç SEO Analiz Raporu (Semrush)
  • Sıkça Sorulan Sorular

    SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

    İnternet teknolojilerinin yaşamın merkezine yerleştiği 21. yüzyıl, çetin bir rekabet ortamı yarattı. Her geçen gün büyüyen bu rekabet ortamında birkaç adım öne geçebilmek ise bir hayli önemli hale geldi. İnternette görünür olmak ve birkaç adım öne geçebilmek ise arama motorlarında görünür olmaktan hatta üst sıralarda yer almaktan geçiyor. Bu yüzden birkaç adım öne geçmeyi sağlayan temel dijital pazarlama çalışmalarından biri ise SEO; Türkçe açılımıyla Arama Motoru Optimizasyonu. SEO, internetin temel paydaşlarından biri olan web sitelerinin arama motorlarındaki varlıklarını kuvvetlendirmek için tercih ettiği temel bir yöntem. Bir web sitesinin mevcut trafik hacmini büyütmesini ve etkinliğini uzun vadede sürdürülebilir kılmasını sağlayan SEO oldukça kapsamlı bir süreci ifade ediyor.

    SEO Nedir?

    SEO (Search Engine Optimization), temelde bir web sitesine arama motorlarından gelen organik trafiği geliştirmek amacıyla kullanılan çalışmalar bütünü olarak tanımlanıyor. Bünyesinde siteye özel oluşturulan son derece gelişmiş stratejiler barındıran SEO, bir web sitesinin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına imkân tanıyor. İnternet kullanıcıları için pratik bir deneyim yaratmak amacıyla uygulanan SEO çalışmalarından verimli sonuçlar alabilmek için ise belirlenen SEO stratejilerini uygulamak gerekiyor. Bu stratejiler web sitesi özelinde, o sitenin ihtiyaçlarına göre belirlendiği için SEO stratejilerinin deneyimli SEO hizmeti veren şirketler tarafından yapılması önem taşıyor. Sosyal platformların algoritmaları gereği organik olarak paylaştığınız içeriklerin yayılımı kısıtlı kalır. Hesaplarınızı takip eden kullanıcıların küçük bir yüzdesi paylaştığınız içeriklerden haberdar olur. Bu kitleyi genişletmek için Reklam Mahsulleri Ofisi’nın tecrübesinden faydalanarak sosyal medya kanallarını etkili bir biçimde dijital pazarlama stratejinize dahil edebilirsiniz.

    SEO Neden Önemlidir?

    Günümüzün iş dünyasında rakiplerden farklılaşmak, rekabet avantajına sahip olmak, ürün ve hizmetleri iyi şekilde tanıtmak için detaylı bir pazarlama stratejisi oluşturmalısınız. SEO tam da bu noktada hedef ve amaçları doğru belirlenmiş bir dijital pazarlama stratejisinin temel bileşeni olarak devreye giriyor. Çevrim içi varlığınızı güçlendirmenizi sağlayan ana unsurlar arasında yer alan SEO çalışması birçok avantajı da beraberinde getiriyor. Öncelikle web sitenizde yapılandıracağınız SEO ayarları sayesinde SERP (Search Engine Results Page) sıralamalarınızı geliştirmeye başlıyorsunuz. Arama Motoru Sonuç Sayfası (SERP) sıralamalarınız geliştikçe de dijital ortamdaki görünürlüğünüz artıyor. Arama motorları ve web ağındaki görünürlüğünüzün artması ise organik trafiğinizin de benzer doğrultuda artacağı anlamına geliyor. Süreç boyunca organik trafik arttıkça daha fazla kullanıcıyı web sitenize çekebilirsiniz. Böylece şirketinizin değeri artıyor ve ekonomik hedeflerinize ulaşmanız kolaylaşıyor. Sıralama kazanmak istediğiniz ilgili anahtar kelimeler üzerinden gerçekleştirilen SEO analiz çalışmaları ise, web sitenizde yapmanız gereken iyileştirmeler hakkında yol haritası çıkarıyor.

    Teknik SEO

    Öncelikle Google olmak üzere tüm arama motorları, arama sonuçlarını şekillendirmek için birçok farklı faktörü dikkate alıyor. Güvenlik, web sitesinin açılış hızı, responsive tasarım gibi hususlar söz konusu faktörler içerisinde önemli yer tutuyor. Bu bağlamda teknik SEO, arama motoru botlarının daha etkin tarama yapmasını ve web sitenizi dizine eklemesini sağlayan optimizasyonlar bütünü anlamına geliyor. Web sitenizin arama motorlarındaki değişikliklere sürekli entegre olabilmesi amacıyla uygulanan teknik SEO etkinlikleri, beş farklı alt bileşenden oluşuyor. 1. Tarama ve indeksleme, 2. Site haritası, 3. Durum kodları, 4. Hız, 5. Mobil uyumluluk (Responsive) Teknik SEO’nun ilk adımı olan tarama ve indeksleme, arama motoru örümceklerinin bir web sitesini nasıl taradığını ve indekslediğini açıklıyor. Sitenizde yer alan sayfaları site haritası üzerinden botlara sunmak sayfalarınızın botlar tarafından daha kolay keşfedilmesini ve indekslenmesini sağlıyor. Botların sitenizin hangi sayfalarını tarayabileceğini robots.txt dosyası içinde belirlemek, indeks kalitesini artırmaya ve tarama bütçesini verimli yönetmeye yardımcı oluyor. Durum kodları ise arama motoru tarayıcılarına sitenizde yer alan sayfaların yanıt vermelerini ifade ediyor. Hız ve mobil uyumluluk da teknik SEO aracılığıyla web sitenizi arama sonuçlarında öne atan unsurlar arasında yer alıyor. Son olarak önemli bir husus ise gelişmiş bir SEO yapılandırması için üst düzey güvenlik önlemleri sunan HTTPS sertifikasını tercih etmek olarak öne çıkıyor.

    ON-PAGE SEO

    On-Page, site içi SEO, site içi sayfaların arama motorları ile uyumlu hale getirilme sürecinin tümünü kapsayan bir çalışma olarak biliniyor. On-Page SEO yaparken web sitesindeki tüm sayfalar inceleniyor, sayfaların ve web sitesinin kullanıcı dostu olup olmadığına bakılıyor. İlgili sayfalara içerik çalışması yapılarak bu sayfaların kaliteli içerikler ile arama motorlarında görünürlük kazanması sağlanıyor. Bu aşamada kullanıcı deneyimini iyileştirmek için okunabilir, kullanıcının sorularına ve merak ettiklerine doğrudan cevap veren içerikler üretmek, kullanıcı deneyimin artmasına yardımcı oluyor. Bununla birlikte meta açıklamalarının karakter kısıtlamasına uygun kısa ve öz şekilde yazılması ürün ya da hizmet bazlı aramalarda sitenizin öne çıkmasını sağlayan detaylar arasında yer alıyor. On-Page SEO site içi dinamiklerini optimize eden önemli bir süreç olarak öne çıkıyor.

    OFF-PAGE SEO

    Temelde backlink çalışmalarını baz alan off-page SEO (site dışı SEO), sosyal medya ve dijital PR çalışmalarını da barındırıyor. Faaliyet gösterdiğiniz sektör ile ilgili web sitelerinden alacağınız backlinkler, SEO çalışmanızı güçlendiriyor. Backlink uygulamaları anahtar kelimeler, URL adresleri ve görseller üzerinden web sitenizin ilgili sayfasına yapılan doğrudan bağlantılara tekabül ediyor. Backlinkler başka sitelerin sizin sitenize ne kadar referans verdiğini göstermesi açısından oldukça önemli sinyaller. Sosyal medya ve dijital PR çalışmaları ise marka kimliğiniz ile ilgili sizin ya da üçüncü kişilerin yayınladığı içeriklerden oluşuyor. Dijital PR unsurları ajanslar, haber siteleri, farklı sosyal medya hesapları ve bloglar aracılığıyla arama motorlarında işlevsellik kazanıyor. Arama motorları markaların dijital PR performanslarını da önemli sinyaller olarak değerlendiriyor.